ocelový most
ocelový most, most postavený z oceli. O. m. jsou trámové (plnostěnné, spřažené, komorové, příhradové), obloukové, visuté a zavěšené. Plnostěnné trámové o. m. mají konstrukci složenou z trámů, které vyvozují na podpěry od svislého zatížení jen svislé tlaky. Konstrukce o. m. trámového sestává z mostovky, tvořené podélníky a příčníky, která nese vozovku, dále z hl. nosníků, na nichž jsou uloženy příčníky, z příčných a větrových ztužidel a ložisek. Jiné druhy trámových mostů jsou o. m. spřažené, které mají ocelové hl. nosníky, na nichž spočívá betonová mostovka, komorové, které mají hl. nosníky uzavřeného průřezu, tvořené tenkými plechy, a příhradové, jejichž trám sestává z příhradové konstrukce. Všechny druhy o. m. trámových mohou mít nosníky prosté nebo spojité. Obloukové o. m. mají hl. nosník tvaru oblouku a mostovka je obloukem podepřena, nebo je zavěšena, vyčnívá-li oblouk nad mostovku. Visuté o. m. mají jako nosný prvek visutý pás tvořený nosným lanem z oceli vysoké pevnosti a mostovka je na visutý pás zavěšena. Zavěšené o. m. mají jako nosný prvek trámový nosník, jehož rozpětí je zmenšeno šikmými lanovými závěsy, vedenými přes pylony. Mosty o rozpětí nad 550 m byly realizovány jedině jako mosty visuté.