veletrh
veletrh, soustředění různého zboží nebo jeho vzorků, které prodávající vystavují v zájmu jeho propagace a prodeje. Rozlišují se: a) v. národní, na nichž vystavují zboží pouze dodavatelé příslušné země (např. v. stroj. v Birminghamu); b) v. mezinárodní (např. mez. v. v Brně, Lipsku); c) v. všeobecné, s různými druhy výrobků; d) v. specializované (jen pro určitý druh výrobků); e) v. užitkové, na nichž se vystavují pouze vzorky. Některé v. slouží pouze výstavním účelům, jiné zároveň i prodeji (prodejní v.). Velké mez. v. mají nejen ekon., ale i spol.polit. význam (např. Mez. stroj. veletrh v Brně, veletrhy v Lipsku), konají se v pevně určených termínech (např. v období 10-14 dnů) jednou či dvakrát ročně. Veletržní expozice jsou individuální či kolektivní. Od výstav se v. liší přímým komerčním významem.(uzavírání konkrétních kupních smluv).